دو ترکیب ضد دیابت در قهوه

3 دسامبر 2015- دانشمندان دانمارکی دو ترکیب را در قهوه یافته اند که از فرد در برابر ابتلا به دیابت نوع 2 محافظت می کند.

 در مطالعات متعددی  به ارتباط نوشیدن قهوه و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع  2 اشاره شده است، حال محققان بیمارستان دانشگاه Aarhusمی گویند: نتایج این پژوهش می تواند به تولید داروهای جدید برای  پیشگیری  و درمان  بهتر دیابت  نوع 2 منجر شود.

دراین مطالعه محققان چند ترکیب موجود در قهوه را بروی  سلولهای موشهای صحرایی آزمایش کردند این کار برای ارزیابی تأثیر این مواد بر افزایش ترشح انسولین از سلولهای بتا و بهبود حساسیت  به انسولین انجام شد.

دو ترکیب به نام های cafestolو caffeic acid- که در قهوه ی کافئینه و دکافئینه  یافت می شوند- سبب افزایش ترشح انسولین در پاسخ به افزودن گلوکز به سلولها گردید. محققان همچنین دریافتند که cafestolسبب افزایش جذب گلوگز از خون به درون سلولها می شود.

گروه تحقیقاتی Aarhusبر این باورند که فواید دوگانه ی cafestolآنرا به عنوان ترکیبی بالقوه  برای تولید داروهای جدید برای پیشگیری و درمان دیابت نوع 2 تبدیل می کند. محققان می گویند فیلترهای قهوه اکثر cafestolموجود در قهوه را از بین می برند.  احتمالاً صدها  ترکیب  مختلف در قهوه وجود دارد  که در ایجاد فواید آن سهم  دارند. از آنجائیکه این تحقیق بروی سلولهای موشهای صحرایی انجام شده است  دانشمندان معتقدند برای ارزیابی این دو ترکیب به تحقیقات بیشتری نیازدارند. نتایج این مطالعه  در مجله ی Natural Productsمنتشر گردید.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/dec/two-substances-in-coffee-could-protect-against-type-2-diabetes,-research-reports-94603380.html